FEBRER 2017 #37
Tendències

El retorn del comprador tradicional d’habitatge

FOTO 1

Un dels senyals que la recuperació immobiliària es consolida és el retorn del comprador habitual d’habitatge. Per Solvia Research, qui està comprant o es planteja comprar un habitatge els mesos pròxims mesos no respon únicament al perfil de particular amb estalvis que es va desenvolupar els últims anys. 

Durant la crisi econòmica, qui comprava més habitatge es caracteritzava pel fet de ser un client amb capacitat per fer les transaccions al comptat. Aquest perfil adquiria immobles amb l’objectiu d’aconseguir rendibilitat mitjançant el lloguer i aquests habitatges tenien preus inferiors als 100.000 euros. Segons Solvia Research, aquest tipus de demanda va ser especialment activa entre la segona meitat de 2014 i principi de 2015.

No obstant això, a aquests clients que volien comprar habitatge per llogar-lo després, s’hi hia sumat des de fa alguns mesos el comprador tradicional, és a dir, persones amb edats entre 25 i 45 anys que accedeixen a un primer habitatge amb finançament. Aquesta demanda del comprador “natural” d’habitatge és la que ha crescut més el 2015.

Segons el Consell General del Notariat, l’any passat es van comprar més de 400.000 habitatges a Espanya. En aquest mateix període, es van concedir, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE), gairebé 245.000 hipoteques, la qual cosa significa que el 38% dels habitatges comprats i venuts l’exercici passat no van tenir cap tipus de finançament. El 2014, aquest tipus d’operacions representaven el 44%.

El departament d’anàlisi de Solvia assegura que, a curt termini, la demanda d’habitatge continuarà creixent de manera progressiva a mesura que millorin els índexs d’ocupació i es redueixi la diferència entre el total de compravendes d’habitatges i aquells que es financin.

En aquest sentit, Solvia Research estima que el nombre de compravenda d’habitatges creixerà entre un 10 i un 12% interanual el 2016, mentre que la concessió d’hipoteques s’incrementarà prop d’un 26% interanual. La disminució del marge existent entre aquestes dues variables constatarà que la recuperació de la demanda d’habitatge per part del client tradicional és sòlida.

Finalment, cal destacar que aquesta demanda natural és cada vegada més exigent en tots els aspectes: preu, ubicació, tipologies, equipaments, etc.

Solvia, en el seu afany per fer un pas més enllà en l’assessorament i acompanyament dels seus clients, disposa d’un departament d’anàlisi denominat Solvia Research, dedicat a l’estudi del mercat immobiliari.

 

<< tornar