Maig 2017 #40
Tendències

Així es comporta el comprador d’habitatge estranger

Solvia San Juan_v3_terraza_hr2

En els últims anys, el comprador no resident d’habitatge ha jugat un paper important dins del sector immobiliari. Solvia Sesearch fa una anàlisi profunda sobre com ha contribuït des d’un inici, i al moment actual, a apuntalar la recuperació d’aquest mercat. 

Segons les dades del Col·legi de Registradors, el nombre de compradors estrangers, ja siguin residents o no, en el total de les transaccions d’habitatges a Espanya ha crescut en els últims anys del 4,2% en 2009 al 13,2% en 2015. Aquesta embranzida ha estat qualificat per molts com “el principal motor” de creixement en les estadístiques de compravenda, destacant al seu torn una major presència del no resident.

Per Solvia Research, l’aportació del comprador no resident d’habitatge al mercat immobiliari no només cal mesurar-la en clau numèrica. Quan les transaccions es trobaven sota mínims, aquest perfil de clients – principalment europeus menys afectats per la crisi als seus països d’origen- va posar interès en zones costaneres del nostre país, sobretot en habitatges de tipus vacacional. Quan es va esgotar l’estoc d’aquests immobles, els interessats van mantenir la seva presència i es van desplaçar gradualment a altres regions, la qual cosa va motivar el desenvolupament de promocions d’obra nova en aquestes zones.

Actualment, en l’etapa de consolidació de la millora immobiliària, el departament d’anàlisi de *Solvia afirma que el perfil de comprador no resident segueix comportant-se de forma positiva per dos motius. En primer lloc, perquè la seva exigència i interès per un producte de qualitat està impulsant la reactivació del mercat de sòl en àrees concretes; i en segon lloc, perquè està disposat a pagar més que el client nacional.

Totes aquestes qüestions no han passat desapercebudes per al mercat immobiliari. Des de la segona meitat de 2015, els fons d’inversió i els family offices han estat molt actius adquirint sòl per desenvolupar obra nova, principalment en el sud d’Alacant i en la Costa del Sol.

Solvia Research assegura que els sòls més demandats segueixen trobant-se en ubicacions prevalgui però l’esgotament de l’estoc en determinades zones, juntament amb la pujada de preus i la cerca d’una major rendibilitat, preveuen un repunt de les compres de sòl amb vista al mar, propers a camps de golf i/o en municipis turístics. L’oportunitat de negoci és clara, però amb una consideració important a tenir en compte: que precisa d’alta especialització, fonamentalment als canals de venda i en la definició de producte.

Solvia, en el seu afany per fer un pas més enllà en l’assessorament i acompanyament dels seus clients, compta amb un departament d’anàlisi denominat Solvia Research, dedicat a l’estudi del mercat immobiliari.

 

<< tornar